Wskazówki Know How - Awaryjna naprawa korków opon
Przebicia zdarzają się w najgorszym czasie i w najgorszych miejscach. Jeśli jesteś w drodze lub poza normalnymi godzinami pracy i Twój pojazd ma gumę, a zapasowej brakuje lub nie jest dobra, możesz czuć się zdany na siebie, ale jest opcja - awaryjna naprawa korka w oponie. Jest to coś, co każdy może zrobić, potrzebne są tylko odpowiednie części.
Naprawa opony w płynie może doprowadzić do zjechania z drogi, ale uniemożliwi naprawę opony i może zniszczyć urządzenie TPMS (Tire Pressure Monitor System) wewnątrz obręczy. Najlepszym rozwiązaniem jest korek do opon. Wykonany z korka i lepkiego kleju, który utrzymuje go na miejscu i uszczelnia oponę, korek do opon jest doskonałym sposobem na przywrócenie samochodu na drogę do czasu, gdy będzie można udać się do warsztatu w celu załatania wewnętrznej dziury.
Zamontowanie korka w oponie działa tylko w przypadku przebitego bieżnika. Nie można naprawić uszkodzeń ściany bocznej ani pęknięć kompresyjnych (spowodowanych wybojami, drogami żwirowymi lub krawężnikami). Najczęstszymi zagrożeniami na drodze są gwoździe i śruby. Do naprawy tych uszkodzeń idealnie nadaje się stary, dobry korek do opon.
Materiały
Do wykonania naprawy korka do opon potrzebne są następujące rzeczy:
Zestaw korków do opon
Szczypce, najlepiej igłowe lub ukośne szczypce do cięcia bocznego
Sprężone powietrze do napełnienia opony
Są różne rodzaje zestawów korków do opon, ale warto wybrać najbardziej kompletny zestaw, który zawiera korki, narzędzie do montażu i narzędzie do rozwierania. Niektóre zestawy są po prostu z wtyczkami i instalatorem, ale narzędzie do rozwiercania jest niezbędnym elementem dobrej naprawy. Niektóre zestawy pochodzą z płynnym cementem, można go używać lub nie, cement pomaga zrobić trwałą naprawę.
Krok pierwszy
Zlokalizuj przebicie. Jeżeli nie widać lub nie słychać przebicia, należy spryskać oponę wodą z mydłem i poszukać pęcherzyków powietrza.
Krok 2
Usuń uszkodzony element. Zwykle jest to łatwe, ale czasami gwóźdź lub śruba są zużyte, co utrudnia ich wyjęcie. Wtedy przydają się nożyce do cięcia bocznego. Oponę należy ustawić tak, aby uzyskać jak największą siłę nacisku.
Krok trzeci
Włóż rozwiertak. Będzie to wymagało trochę wysiłku, ponieważ trzeba go przepchnąć przez stalowe pasy. Należy go wepchnąć do opony ruchem skrętnym. Gdy rozwiertak znajdzie się w oponie, należy go kilka razy przepiłować, aby zrobić ładny otwór na korek. Tak, jest to sprzeczne z intuicją, ale jest to konieczne.
Krok czwarty
Przygotuj korek i instalator. Wyciągnij korek z paska i przepchnij go przez oczko narzędzia instalatora. Szczypce ułatwią to zadanie. Przepchnij trochę, chwyć szczypcami i przeciągnij wtyczkę do połowy przez oczko.
Krok piąty
Włóż korek do opony. Jeśli w zestawie znajduje się płynny cement, należy nałożyć go na korek przed włożeniem go do opony. Wystarczy wsunąć narzędzie do montażu w otwór w oponie, aż korek znajdzie się w około 3/4 wysokości. Obrócić narzędzie instalatora o 90 stopni i wyciągnąć je. Korek pozostanie w oponie, a narzędzie wyjdzie z niej łatwo i przyjemnie. Można przyciąć nadmiar korka lub pozostawić go do zużycia podczas jazdy.
Krok 6
Napełnij oponę do odpowiedniego ciśnienia. Jeśli masz przenośną sprężarkę powietrza, to ułatwi to sprawę, ale jeśli nie, to musisz szybko nabrać powietrza.
Każdy samochód, który posiadasz, powinien mieć w skrzynce narzędziowej awaryjny zestaw do naprawy korków w oponach oraz przenośną sprężarkę powietrza. Takie naprawy awaryjne są całkiem dobre, ale w przypadku napraw długoterminowych należy jak najszybciej udać się do warsztatu samochodowego w celu dokonania właściwej naprawy. Więcej na: http://mazdamarket.pl/