Post

Zakładanie większych kół na pojazd

Plus Sizing, proces wymiany kół i zwiększania średnicy, to świetny sposób na poprawę wyglądu i osiągów Twojego pojazdu. Co to jest wielkość plus i jak to działa? Wiąże się to ze zmianą rozmiaru opony i/lub koła w stosunku do rozmiaru oryginalnego w kontrolowany sposób, tak aby zachować pewne krytyczne wymiary.

Podczas tworzenia dopasowania Plus Size, szerokość przekroju opony zwiększa się, a wysokość ściany bocznej zmniejsza. Łata stykowa opony zmienia kształt, stając się krótsza i szersza. Podczas zmiany kształtu, rozmiar (powierzchnia) płata kontaktowego pozostaje stosunkowo niezmieniona.

Wysoki współczynnik proporcji = wysoka i wąska łatka kontaktowa
Krótki współczynnik proporcji = krótka i szeroka łatka łatka kontaktowa
Co to ma znaczyć?

Bloki bieżnika o wyższym, węższym profilu mają większe ugięcie niż bloki bieżnika opony o niższym profilu. Mniejsze ugięcie skutkuje większą siłą i zdolnością pokonywania zakrętów. Zakłada się, że wszystkie inne rzeczy są takie same, tzn. ta sama mieszanka bieżnika, konstrukcja itp. Zamontowanie pakietu Plus Size Tire & Wheel Package zmienia kształt płytki kontaktowej, co skutkuje lepszym pokonywaniem zakrętów, lepszą reakcją na skręcanie i zmniejszeniem komfortu jazdy dzięki krótszej ściance bocznej.

Prawdopodobnie najczęstszym nieporozumieniem, jeśli chodzi o zwiększenie średnicy koła, jest to, że zwiększa to również całkowitą łączną średnicę koła i opony. Prawidłowy rozmiar opony Plus będzie odpowiadał za dodatkową średnicę koła poprzez zmniejszenie ściany bocznej opony. Rezultatem tego jest niewielki lub idealnie żaden wzrost całkowitej łącznej średnicy koła. Należy również wziąć pod uwagę zachowanie odpowiedniej nośności.

Poniżej znajduje się bardzo szeroki przegląd najczęściej spotykanych scenariuszy wielkości plusa. Aby uzyskać pomoc w zakresie konkretnego zastosowania, należy skontaktować się z przedstawicielem handlowym.

Plus Zero - zwiększenie szerokości przekroju przy zachowaniu lub zmniejszeniu proporcji. Rozmiar koła pozostaje taki sam, więc nie trzeba będzie kupować nowych kół.

Plus Jeden - Zwiększenie szerokości przekroju, w krokach co 10, przy jednoczesnym zmniejszeniu współczynnika kształtu. Powiększysz również rozmiar koła o jeden cal. W rezultacie na oponie jest o około 1/2 cala mniej ścianek bocznych, przy zachowaniu bardzo zbliżonej średnicy całkowitej. Dzięki temu prędkościomierz, drogomierz i inne systemy monitorujące prędkość obrotową koła/opony działają normalnie.

Plus Dwa, Plus Trzy, itd. - W każdym z tych przypadków dodawany jest dodatkowy centymetr koła przy jednoczesnym zmniejszeniu wysokości ściany bocznej opony. Konstrukcja pojazdu ograniczy maksymalny rozmiar koła.