Post

Cztery pytania mechanika, które powinieneś zadać, gdy twój samochód jest w sklepie

Niezależnie od tego, czy jesteś weekendowym majsterkowiczem, czy tylko od czasu do czasu sprawdzasz ciśnienie w oponach i poziom oleju, kiedy mechanik obejrzy Twój samochód, prawdopodobnie przedstawi Ci odpowiednie zalecenia. Oto cztery pytania mechanika, które zawsze powinieneś zadać poza zawsze niezbędnym "ile to będzie kosztować?".

1. Czy moim samochodem można bezpiecznie jeździć?

Choć niektóre problemy z samochodem mogą być jedynie uciążliwe, takie jak wadliwy siłownik zamka drzwi, istnieją inne systemy, które mają kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa, takie jak hamulce. Wiedza o tym, czy Państwa pojazd jest bezpieczny do jazdy, jest ważna, zwłaszcza jeśli wiele elementów wymaga uwagi.

W lokalnym serwisie będziesz wiedział, jak odróżnić naprawy, które są kluczowe dla Twojego bezpieczeństwa, od tych, które można odłożyć na później. Na przykład, jeśli musieliby Państwo wybrać pomiędzy wymianą wadliwego przewodu płynu wycieraczek a postrzępionym paskiem serpentynitowym, mechanik prawdopodobnie zaleciłby przede wszystkim tę drugą czynność.

2. Jak długo mogę odkładać naprawę?

Czy już jeździsz w strefie zagrożenia, czy masz czas, zanim problem stanie się prawdziwym problemem bezpieczeństwa? Weźmy na przykład przednie klocki hamulcowe: Większość klocków hamulcowych jest wyposażona w ok. 12 mm materiału ciernego, a mechanicy zalecają ich wymianę, gdy pozostanie ok. 3 mm materiału ciernego.

Jeśli mechanik stwierdzi, że potrzebujesz nowych przednich klocków hamulcowych, zapytaj, czy są one zużyte metalicznie, czy też pozostało jeszcze kilka tysięcy kilometrów do przejechania. Twój mechanik pomoże Ci zdecydować, czy musisz wydać pieniądze natychmiast, czy możesz odłożyć na później.

3. Czy mogłem temu zapobiec?

Częstotliwość napraw może zależeć od przyzwyczajeń kierowcy. Jeśli na przykład regularnie pojawiają się problemy z hamulcami, takie jak pulsowanie hamulców, być może nieświadomie nadużywasz hamulców.

hamulce

Pomijając problemy mechaniczne, nauka stopniowego hamowania lub unikanie wciskania sprzęgła w samochodach z manualną skrzynią biegów może w znacznym stopniu przyczynić się do zmniejszenia rachunków za naprawy. Poproś swojego mechanika, aby pojechał z Tobą na jazdę próbną; być może będzie w stanie wskazać Ci pewne zmiany, które możesz wprowadzić.

4. Czy warto naprawiać?

Jak samochody się starzeją, zużycie może gromadzić się w systemach niezwiązanych i skradać się na właściciela. Na przykład, powszechnie wiadomo, że silniki Toyoty wytrzymują do 500 000 mil przy regularnej konserwacji. Dla porównania, amortyzatory i zaciski hamulcowe, zwłaszcza jeśli mieszkasz w regionie z czterema porami roku, nie są tak długowieczne.

Twój mechanik może pomóc Ci zdecydować, czy warto wykonać daną naprawę. Dla właścicieli starszych pojazdów może to być najważniejsze pytanie zadane mechanikowi.

Wymiana przednich klocków hamulcowych w Toyocie Camry z przebiegiem 500 000 mil, która może kosztować około 200 dolarów, może być uznana za dobrze wydane pieniądze. Z drugiej strony, jeśli samochód nie jest w stanie niemalże idealnym, większość mechaników niechętnie zasugeruje odbudowę skrzyni biegów za 2500 dolarów. Podobnie, jeśli Twój mechanik ma listę rzeczy wymagających naprawy, powinieneś pogodzić się z faktem, że dzisiejsza naprawa nie będzie ostatnią.

Możesz po prostu tracić czas i pieniądze na samochód, którego cena jest niższa lub równa całkowitym kosztom naprawy. Oblicz całkowity koszt napraw i porównaj go z nowym lub używanym samochodem.

Dla mechanika, nie ma nic lepszego niż wyedukowany klient, a posiadanie świadomej rozmowy, która obejmuje te pytania mechanika będzie przejść długą drogę w kierunku budowania dobrych relacji. Pamiętaj, że nie ma czegoś takiego jak głupie pytanie.