Post

Zrozumieć lakier samochodowy, aby uzyskać jak najwięcej z wizyty w sklepie nadwozia

Zrozumienie farby samochodowej może przejść długą drogę do pomocy następnym razem znajdziesz się w sklepie ciała z pojazdu. Nawet jeśli firma ubezpieczeniowa płaci za wszystko, to zawsze jest to dobry pomysł, aby uzbroić się w jak najwięcej wiedzy, jak to możliwe przed zgadzając się na uzyskanie samochodu malowane. Oto kilka rzeczy, które musisz wiedzieć o lakierze samochodowym, takich jak to, jak jest stosowany i czego można oczekiwać od jakości naprawy farby, aby wzmocnić swoje zrozumienie.

Zrozumienie typów lakieru samochodowego

Dawno, dawno temu, prawie każdy samochód był malowany z czymś zwanym lakierem akrylowym, który był po prostu natryskiwane na, a następnie traktowane z utwardzaczem, aby to trzymać się do pojazdu blachy. Te dni, lakiery są używane tylko przez wyspecjalizowanych malarzy, którzy chcą osiągnąć pewien efekt wizualny, lub na klasycznych samochodów, z ogromną większością warsztatów ciała za pomocą bazy / wykończenie powłoki ochronnej.

Lakier bazowy jest to, co daje swój samochód jego kolor - jest to warstwa farby, która jest stosowana na wierzchu podkładu używanego na pojeździe, wiążąc go do stali, aluminium i plastiku pod spodem. Chociaż lakier bazowy może być mieszany, aby nadać samochodowi dowolny odcień pod słońcem, aby go chronić i nadać mu połysk, musi być połączony z lakierem bezbarwnym na wierzchu. Lakier bezbarwny nakłada się na lakier bazowy w wielu warstwach (w zależności od pożądanego stopnia połysku), przekształcając płaski lakier bazowy w głębokie, bogate kolory, które można znaleźć na każdej nowoczesnej giełdzie samochodowej.

lakier auto

Jeśli nie jesteś pewien, jaki rodzaj lakieru ma Twój samochód - lakier bazowy/powłoka bezbarwna lub starszy typ emalii lub lakieru - oto prosty sposób, aby to sprawdzić. Weź ściereczkę z mikrofibry, nałóż odrobinę pasty i wypoleruj niewidoczne miejsce na samochodzie. Jeśli ściereczka odchodzi poplamiona odcieniem lakieru Twojego samochodu, to masz starszy lakier. Jeśli świeci się, ale nie krwawić żadnego koloru na ściereczce, to masz bazę / farba powłoki na samochodzie.

Blend, Blend, Blend

Zrozumienie lakieru samochodowego w warsztacie samochodowym oznacza również poznanie, jak wykonywane są nowoczesne naprawy lakiernicze. Jeśli tylko niewielka część pojazdu musi być dotknięty, większość sklepów zrobi wszystko, aby wtopić ten obszar do otaczającej farby tak, że naprawa jest niezauważalna, przez mieszanie partii farby, która pasuje do tego, co jest na samochodzie już. To musi wziąć pod uwagę wszelkie blaknięcie, które mogły naturalnie wystąpić w czasie, a wszelkie różnice między fabrycznym kolorze wymienionym przez producenta i rzeczywisty odcień tego, co dostawca pod warunkiem, gdy pojazd został zbudowany.

Niektóre kolory są trudniejsze do mieszania niż inne, takie jak metaliczne lub trójwarstwowe wykończenia typu perłowego. W tych przypadkach, warsztaty nadwozia może być zmuszony do malowania większą część pojazdu - takie jak cały kaptur, drzwi lub zderzak - aby zapewnić dopasowanie z resztą samochodu. Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku pojazdów z plastikowymi zderzakami, gdzie farba może osiadać i ciemnieć w innym tempie w porównaniu do stali.