Post

Serwis klimatyzacji dla Twojego Mercedesa

Serwis klimatyzacji dla Twojego Mercedesa

05 kwietnia 2019, 10:13 aircondition mercedes cena

Niezależnie od rodzaju układu chłodzenia w Państwa Mercedesie, układ ten traci rocznie od 8 do 10 procent płynu chłodzącego. Warsztaty samochodowe informują, że bardzo niewielu kierowców zdaje sobie sprawę z tego, że układ klimatyzacji lub klimatyzacji wymaga serwisowania i konserwacji. Zanikanie czynnika chłodzącego powoduje obniżenie zdolności chłodzenia. W dłuższym okresie czasu system może ulec całkowitej awarii, a wtedy rachunek będzie wysoki.

Serwis klimatyzacji w rekordowo niskiej cenie

System klimatyzacji (AC) Państwa Mercedesa z czasem traci czynnik chłodniczy. Jeśli poziom czynnika chłodniczego jest zbyt niski, istnieje ryzyko, że układ klimatyzacji ulegnie zużyciu lub uszkodzeniu. Zarezerwuj swój następny serwis klimatyzacji przez Autobutler.

Serwis klimatyzacji samochodowej - £59

Korzystanie z systemu klimatyzacji samochodu przez cały rok

Jeśli Państwa Mercedes Benz wyposażony jest w system

klimatyzacji lub klimę, ważne jest, abyście Państwo pamiętali o korzystaniu z niego przez cały rok. Mitem jest, że klimatyzacja nie powinna być używana w zimie, więc włączaj system i używaj go częściej niż za rzadko.

Układ klimatyzacji wymaga stałego smarowania, aby uszczelki i tłoki nie wysychały. Wewnątrz zamkniętego układu przepływa olej, który smaruje zarówno uszczelki, jak i tłoki, a jeśli nie używasz swojego układu klimatyzacji lub klimatyzacji, ryzykujesz, że istotne części wyschną, a system się zepsuje.

Aby układ klimatyzacji działał tak jak powinien, zaleca się jego kontrolę co najmniej raz w roku, a serwisowanie co najmniej raz na dwa lata.

Jaka jest różnica między systemem kontroli klimatu a systemem klimatyzacji?

Nowy Mercedes

jest obecnie wyposażony albo w system klimatyzacji, albo w klimatyzator. Oba systemy działają w ten sposób, że sprężarka chłodzi i osusza powietrze, które następnie jest rozprowadzane w kabinie. Przy zamkniętych oknach i szyberdachu przez cały czas jazdy utrzymywana jest stała temperatura.

W przypadku klimatyzacji w pełni automatycznej

, temperatura jest kontrolowana za pomocą małych czujników, które na bieżąco kontrolują stopień nagrzania kabiny. Przy zmianie temperatury nawiewane jest chłodne lub ciepłe powietrze, dzięki czemu temperatura utrzymuje się na stałym poziomie.

Klimatyzacja dwustrefowa działa w ten sam sposób. System może regulować temperaturę indywidualnie zarówno po stronie kierowcy, jak i pasażera, a niektóre systemy mogą nawet sterować temperaturą oddzielnie z przodu i z tyłu samochodu.
W najbardziej zaawansowanych układach klimatyzacji można ustawić funkcję, która powoduje nawiew osuszonego powietrza przez siedzenie, dzięki czemu temperatura w okolicach pleców jest komfortowa.

Tradycyjny system klimatyzacji

jest mniej zaawansowany. System klimatyzacji to podstawowe rozwiązanie, w którym temperaturę reguluje się ręcznie. System ten zapewnia jedynie określoną temperaturę w samochodzie, a jeśli chcemy ją zmienić, odbywa się to poprzez regulację zarówno wentylatorów, jak i pokrętła temperatury. Temperatura nie jest automatycznie utrzymywana na stałym poziomie.

Jak serwisuje się układ klimatyzacji

Od 2010 roku mechanicy zajmujący się układami klimatyzacji muszą przechodzić specjalne szkolenia. Czynnik chłodzący zanieczyszcza o wiele bardziej niż CO2, dlatego też wymaga specjalnych kwalifikacji, aby obchodzić się z czynnikiem chłodzącym w systemach klimatyzacji w sposób przyjazny dla środowiska.

Dlatego ważne jest, aby warsztaty samochodowe potrafiły prawidłowo obchodzić się z czynnikami chłodzącymi, ale równie ważne jest, abyś jako właściciel samochodu nie jeździł z nieszczelnym układem klimatyzacji

lub klimatyzacją.

Poniżej można zobaczyć, jak punkt po punkcie przebiega serwisowanie układu klimatyzacji w Mercedesie.

1) Układ A/C jest opróżniany z czynnika chłodzącego i napełniany nowym czynnikiem chłodzącym.
2) Wymieniany jest olej, który służy jako smar dla uszczelek.
3) Sprawdzany jest osuszacz, który odprowadza wilgoć i zanieczyszczenia z krążącego płynu chłodzącego.
4) Wymieniany jest filtr pyłkowy.
5) Usunięcie nieprzyjemnych zapachów uzyskuje się poprzez czyszczenie i dezynfekcję kanałów powietrznych systemu.
6) Na zakończenie sprawdzane są wszystkie funkcje systemu.




Dzięki serwisowaniu systemu klimatyzacji samochodowej/klimatyzacji przedłuża się żywotność systemu. Jednocześnie minimalizuje się ryzyko awarii układu, np. podczas wakacji na południu Europy.
Jeśli nie wyczyścisz układu, będziesz odczuwał nieprzyjemny zapach i możesz mieć problemy z oddychaniem, a nawet podrażnienia oczu, ze względu na nagromadzone w układzie bakterie, którymi oddychasz podczas jazdy.

Zarezerwuj serwis klimatyzacji - Mercedes

3 wskazówki dotyczące klimatyzacji

  1. Masz wrażenie, że układ klimatyzacji nie chłodzi tak jak powinien, to skontaktuj się z warsztatem samochodowym? Korzystając z urządzenia do serwisowania klimatyzacji, szybko zidentyfikujemy ewentualne błędy.

  2. Aby ograniczyć powstawanie bakterii w układzie klimatyzacji: Wyłączyć system klimatyzacji na 15 minut przed zakończeniem jazdy. Gdy system jest wyłączony, ciepło z silnika osusza kanały, dzięki czemu system zostaje opróżniony z wody, która w przeciwnym razie skraplałaby się i prowadziła do gromadzenia się bakterii.

  3. Przed zakupem używanego samochodu należy zlecić kontrolę układu klimatyzacji. W ten sposób unikniesz przejęcia samochodu z uszkodzonym układem klimatyzacji.

Jak samodzielnie konserwować układ klimatyzacji w samochodzie

Nawet jeśli wszystkie możliwe środki ostrożności są podejmowane, może być trudno uniknąć rozwoju bakterii i nieprzyjemnych zapachów w systemie a/c samochodu. Wyjaśnienie jest takie, że w systemie zbiera się woda.

Aby uniknąć nieprzyjemnych zapachów, rozwiązaniem jest przeprowadzenie dokładnego czyszczenia systemu.

1) Można to zrobić za pomocą specjalnego sprayu, który jest rozpylany bezpośrednio na parownik układu klimatyzacji.

Najpierw należy wyjąć filtr pyłkowy, który znajduje się pod deską rozdzielczą. Następnie należy uruchomić silnik i włączyć wentylator. Przed opuszczeniem pojazdu należy opróżnić puszkę sprayu czyszczącego do otworu, w którym znajdował się filtr pyłkowy.

Pozostawić wszystkie otwory wentylacyjne otwarte, podczas gdy układ wentylacji będzie recyrkulował powietrze.

Po upływie pół godziny system jest oczyszczony i można zamontować nowy filtr pyłkowy.

2) Można również zdecydować się na użycie tzw. bomby czyszczącej w sprayu. To rozwiązanie jest zalecane, jeśli Twój system klimatyzacji jest tylko w niewielkim stopniu "zaatakowany" przez bakterie.

Usuwamy filtr pyłkowy, uruchamiamy silnik i włączamy wentylator.

System zostaje przełączony na recyrkulację i włącza się spray bomby czyszczącej, dzięki czemu środek czyszczący jest rozpylany w kabinie.

Szybko opuścić kabinę, która jest teraz wypełniona mgiełką środka czyszczącego. Pamiętaj, aby wszystkie drzwi i okna były zamknięte.
Po 30 minutach możesz zamontować nowy filtr pyłkowy i cieszyć się świeżym zapachem w kabinie samochodu.

Zamów serwis klimatyzacji - Mercedes